dinsdag 24 januari 2012

Vincent Van Gogh

Sterrennacht


De wereld is zo mooi vanuit de ogen van Van Gogh.
De hemel zingt me de sterren, speelt met de wind
Het koren draagt kracht,
een hemel blauw, soms grijs,
de bomen staan met hun wortels diep geaard,
de stad leeft als een bloeiende camelia,
En ik...
krijg licht dat mijn ogen blik geeft iedere morgen opnieuw,
de vogels van de liefde eten graan uit mijn hand.


 Ommuurd veld met schoven en opkomende maan


 Tuin van de inrichting Saint Paul


 Caféterras bij nacht


Toch glipt de levensvreugde me soms uit het hart.
Een studie die me elke dag zwaarder wordt,
doet me twijfelen aan mijn bestemming.
Mijn gevoelige openheid die me met alles verbindt,
maakt bezorgd over wie ik liefheb,
verantwoordelijkheid.

Treurende oude man aan de rand van de eeuwigheid


Kon ik maar vliegen,
helemaal alleen,
VRIJ
en toch samen.


Korenveld met kraaien

1 opmerking:

  1. Ik kwam in eerste instantie op je site vanwege een Van Gogh afbeelding, pas later zag ik dat er een gedicht tussen stond. Erg mooi hoor! Leuk dat je het op zo'n manier weergeeft

    BeantwoordenVerwijderen