zaterdag 18 februari 2012

TV... TijdVerspilling?


Voor ik 16 was, keek ik vaak naar tv. Ik volgde allerlei programma's, mijn avond voelde leeg zonder dat de televisie aan stond.
Op een avond kwam ik thuis van school en mijn vader had onze kabel afgesloten.
Ik moest serieus wennen aan mijn lege avonden, wat kan ik doen?
Nu ben ik 20 en zou ik niet meer met een televisie in huis kunnen leven.
Het flitsende, de reclame, maar ook de programma's, zeer vaak zonder inhoud.
Ik mis er niks van.

Vaak ga ik wandelen langs de horizon tijdens de zonsondergang.
Ik zie ze zakken, rechts van mij, 
de lucht verandert elke minuut van kleuren,
vliegtuigen kerven in het blauw,
de natuur keert in zichzelf, komt tot rust.

En als ik dan naar links kijk, naar de huizenrij,
zie ik telkens weer een gezin dat tv kijkt.
Hmm.. ?
Of zoals mijn vriend zegt: de tv is daar!
(wijst naar de zon)

Ik weet nu hoe een avond mooi kan zijn:
- wandelen langs de horizon terwijl de zon gaat slapen
- genieten van lekker eten
- naar muziek luisteren
- mijn creativiteit de vrije loop laten gaan
- lezen (nu "De Alchemie van het Verlangen" van Tarun Tejpal)
- accordeon spelen (nu klezmerliedjes & disneyliedjes :-D)
- mijn hondjes entertainen en daarna weer rustig maken
- schrijven naar mensen die ik mis
- tot laat scrabbelen
- kijken naar mijn geliefde
- ...



Hoe ziet jouw avond eruit?

bron foto: Dear Mr. Fantasy

1 opmerking:

  1. ik kijk inderdaad ook niet vaak tv. ik kan me heel ergeren aan de reclame's die, zoals jij zegt, een flitsend karakter zonder inhoud hebben.
    wat ik zoal doe s'avonds is wel eens een mooie film kijken. maar dan een heel goeie film en niet zo een amerikaanse slager. gisteren heb ik nog samen met mijn vriendin een mooie deense film gekeken over het geloof met behulp van gospelmuziek. de film noemt'oh happy day' echt een aanrader.... ook kijk ik wel eens hoe mijn stoelgang er uitziet s'avonds

    BeantwoordenVerwijderen